måndag 15 augusti 2011

Mormors vaggvisa.

Jag ska ta hand om dig. Djur. Ökenunge. Flicka. Krake. Vårda dig. Slicka dig ren. När du hungrar ska jag ge dig av mig själv att äta. Jag ska göra det. Jag lovar. Ska ta hand om dig. Trösta dig. Mormors lilla flickunge. Du är mormors flicka. Du behöver mig.








När du ligger i mitt knä och snusar. Jag ska ta hand om dig, ska alltid ta hand om dig. Ska ge dig allt jag har. Göda dig, trösta dig, vagga dig, vyssa dig, pussa dig, hyssja dig, lulla dig, mata dig. Mormor tar hand om dig. Mormor finns här för dig. För alltid. Torkar dig om rumpan. Vaggar. Allt kommer bli bra. Ska skydda dig. Såja. Det kommer bli bra. Lilla ökenräv. Kommer bli så bra så bra. Ska skydda dig mot allt farligt. Ska skydda dig mot vargen. Sov du lilla ökenräv. Låt du månen skina. Alla smådjur sover nu. Alla rävar vila. Sov du lilla ökenräv. Ingen ser din skugga. Sand och stenar i din säng. Ingenting i kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar